Да си представим за миг, че рекламите, които се въртят по телевизията, са отражение на начина на живот на даденото общество. Хм, тогава вирджинци имат доста различен от познатия ми такъв.
Номер едно, химерата на американската мисъл, естествено, е храната - 80% от рекламите са картини на сочни ястия, които карат бедния човечец да отскочи моментално до хладилника. Качеството й обаче често остава на заден план. Малките деца ядат само зърнени закуски и захарни пастички, а за вечеря биват угощавани с Мандуич (кюфте за хамбургер, излизащо от консервна кутия) под звуците на Одата на радостта.
Американците ходят на ресторант само по специални поводи, а ако случайно им хрумне да отидат спонтанно, сервитьорката ги побърква със странни въпроси. Може би и за това предпочитат да си хапват в колата – на спокойствие. А автомобилът, между другото, е и място за доста разнообразни странични неща (според рекламите де) – да си преобуят панталона, да се гримират, да четат сутрешния вестник и да изчислят колко са спечелили/загубили от акциите си с калкулаторче. И покрай това и да се блъснат, но за това пък имат извънземни застраховки, които всичко оправят на мига и са "like a good neighbour" - винаги до теб.
ПР-уомънката на централната библиотека трябва да напомня на родителите да четат книги на децата си, иначе те сами няма да се сетят. Явно обаче поотрасналите вече не са научени въобще на четмо и за това трябва един разярен афро-американец да им се кара от екрана да вземат да се запишат в някой колеж и да спрат да се излежават на дивана пред телевизора, защото завършат ли, ги чакат неземни богатства и прекрасно бъдеще.
Освен че не четат достатъчно, младите са и прекалено задръстени да си хванат сами гаджета и за това трябва да звънят на едни телефони, за да "разчупят ледовете" с някакви напълно непознати от противоположния пол. На всичко отгоре толкова ще им хареса да си лафят по тоя телефон, че въобще ще спрат да излизат с приятелите си, т.е. ще премахнат и крехкия социален живот, който някога са имали. За старите пък вече няма сексуален живот, освен ако не разчитат на Виагра, Левитра и тем подобните медикаменти. Те обаче ще им помогнат да ощастливят не само съпругата си, но и секретарката, а даже и всички клиентки в магазина, в който работят (пу, а нали уж бяха големи пуритани).
Ама май-май жените са си го позаслужили малко... Те са леко казано прозачини – предпочитат младежа, който им обещава 3 пици за 5 долара трите пред този, който иска да им свали звездите. Логична е и развръзката, че се женят само за този, който им предлага диамантен пръстен.
И понеже като цяло живота на американците е прекалено активен, изобилства предлагането на услуги, ограничаващи движението до минимум – за да си наемат видео касета няма да се разкарват до видеотеката я, може и по пощата. По нея и ще я презапишат, а даже и върнат... абе голям кеф.
Спирам да рисувам американския начин на живот според телевизионните реклами, защото картината хич не ми харесва. Да не забравяме все пак, че рекламите са и малко изкривен отпечатък на действителността, но ми се струва, че и при тях, както при шегата, 75% са истина.
Ива
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
Ой, Иве, то в Америка било много хубаво (според рекламите). Ако видиш какви са българските реклами и ще се хванеш за главата - секс-кекс на всеки ъгъл.
Първо, българинът гледа новата реклама на водка "Флирт", която казва, че жените са адски разкрепостени и в дискотеките е голям купон - следвайки примера на рекламата, представител на българската младеж хваща едно такси и се запътва към Студентски град. Разбира се по пътя се впечатлява от огромните билборди отново на водка "Флирт", който представляват снимки на актрисите от клипа почти голи... като изключим мега минималистичните прашки и сутиени. В дискотеката нашият младеж хвърля око на някоя-друга мадама и логично след 2 минути идват 2-ма яки към дебели пичове и го правят на 5 сгънати лева в задния джоб.
После нашият българин сяда пред телевизора с торбичка лед на главата и започва да гледа други секс-ориентирани реклами: например Пастело - е па ще мажем смело и умело, където възрастен чичка се радва на задните форми на дама прохождаща в боядисването.
Ако и това не е достатъчно... следва новата реклама на Пещерска, която се различава от порно филм само по това, че няма надписи в началото и края на клипа и по двойно по-големия бюджет. О, да, и по това, че думите на актьорите са много по-остроумни. Но иначе можете да видите не само дами с... очи като дини (има пряка асоциация между динята и мастиката), но и всякакви други плодове, които "хранят" подсъзнанието.
Та така: докато американците се хранят, ние не си губим времето с ядене ами правим... деца.
прочетете целия блог, доста добър
Post a Comment